вівторок, 5 січня 2016 р.

Teachig listening - або як правильно впроваджувати аудіювання на уроках!

На черговому етапі навчання на онлайн-курсі від Британської Ради ми опановуємо розділ "Teachig listening". Зокрема, нам запропонували ознайомитися із статтею Teaching Listening to Advanced Learners: Problems and Solutions by Scott Shelton

Перш за все було зроблено акцент на тому, що сфер і джерел "слухання" існує чимало: від новин до телефонних розмов. При цьому в "реальних" умовах людині треба враховувати чимало факторів: особливості вимови, акцент, незнайомі слова, граматичні чи синтаксичні конструкції і навіть фоновий шум навколишнього середовища.


Враховуючи, щоіснує чимало цілей спілкування, а в тому числі і слухання, вчені розрізняють 2 основних види комунікації - interactional communication, що передбачає використання у соціальній взаємодії (розмови на роботі чи вдома, спілкування у соцмережах тощо), а також transactional communication - основна мета якого перадати корисну чи важливу інформацію (слухання семінарів, вебінарів).



Можливі проблеми із аудіювання у слухача:


- правильне сприймання звуків;
- розуміння інтонації та наголосу;
- фільтрування фонового шуму та інших перешкод;
- прогнозування;
- розуміння лексики (особливо розмовного стилю);
- розуміння різноманітних акцентів;



Алгоритм роботи з формування навичок аудіювання:
1. Вступ до тематики та завдання (попереднє обговорення, використання візуальних опор тощо).
2. Передтекстове завдання (учні опрацьовують бланк із завданнями, робиться опора на складні слова, розвиток навичок антиципації - мовної здогадки, предикації).
3. Чітка і конкретна постановка завдання - учні мають чітко розуміти що і як робити.
4. Прослуховування тексту (варто впевнитися, що учні не намагаються повністю зрозуміти текст, а зорієнтовані виключно на виконання завдання).
5. Виконання завдання (впевніться, що учні справляються із завданнями, направляйте їх, не ставте додаткових питань).






Немає коментарів:

Дописати коментар